Sunday 21 May 2017

TERAPI LUTUT , PINGGANG DAN PUNGGUNG DENGAN URUTAN SARAF



Time solat terawih memang berkobar kobar nak habis kan 8 rakaat tapi kaki sakit, pinggang sakit dan tahiyat pun sakit. Tengok orang lain laju je bangun duduk makcik ni sakit lutut tak boleh solat berdiri.Alangkah bagusnya kalau kaki ni kuat, banyak amalan nak kejar waktu bulan Ramadhan.Kesian tengok kan?

Sakit lutut ni ada macam- macam jenis kesakitan yang biasa orang tua alami adalah disebabkan masalah gris pada lutut penyakit yang dipanggil arthritis. Gris habis satu hal, nak berjalan alahai gilunya, otot rasa ketat nak bengkokkan lutut pun sakit.

Ditambah pula sakit menjalar ke pinggang jadi dua kerja tahan sakit, sakit lutut dan sakit pinggang, itu belum tambah satu lagi kesakitan yang menjalar ke punggung. Lagi double triple kesakitan nak duduk tak boleh dan berdiri lama pun tak boleh. Jadi solat tu baring. Alahai sedihnya.

Adeh adeh adeh…. Seksa kan?

Beberapa kaedah yang boleh dilakukan untuk membantu mengurangkan kesakitan sakit lutut ni adalah dengan urutan. Urutan ni tidak lah mengembalikan gris yang habis di lutut dan sendi- sendi tetapi urutan mampu

ü  Melancarkan peredaran darah
ü  Melembutkan otot
ü  Melancarkan tenaga dalam badan

Jadi apabila otot lembut, darah dan tenaga dah lancar sudah pastinya tidak memberi beban kepada lutut.begitu juga bahagian- bahagian lain.
Urutan bukan sebarang urutan. Urutan Saraf Alhaudh berbeza dengan urutan tradisional di mana teknik urutan mengabungkan beberapa kaedah :

·       Urutan Tradisional
·       Urutan Yumeiho
·       Urutan Melayu Lama
·       Reflexologi
·       Urutan Sport Massage

Yang digabungkan menjadi Urutan Saraf Alhaudh yang membantu memulihkan dan meningkatkan kualiti pergerakan tubuh. Badan sihat dan ibadah dapat dilakukan dengan tenang.

Selain urutan, kaedah bekam dan akupuntur juga sangat bagus untuk terapi lutut, pinggang dan punggung.

Boleh hubungi

019 7524243
019 7524243
019 7524243


Pusat Terapi Naturopati Alhaudh
No 8a Jalan Pinang D 18/D Sekyen 18 Shah Alam
Waktu Operasi :
Selasa- Ahad
10am- 7pm
8.00pm – 10pm

Berminat dapatkan terapi kami, sila hubungi 0197524243 untuk temujanji.

Hanya temujanji akan dilayan sebab jadual kami sentiasa padat.





No comments:

Post a Comment